Stall!

Ska snart gå upp till stallet. Damir ska få sig en härlig ridtur, vet inte vart jag rider ännu. Men ingen paddock idag iaf! (;
Om jag rider Kardemumma eller inte beror på vad klockan blir.
Jag red honom igår, och jag är riktigt nöjd! Jag och Julia bytte häst, Hon fick Damir och jag Mumma.
Först red vi i paddocken och det gick bra. När Damir kommer så flyttar han ut till innerspåret. Mumma har altså typ 3 m mellan staketet och Damir. Det tyckte han var superläskigt och ville inte alls gå emellan. Men det var bara att klicka och hålla om honom som skuttade han förbi, sen fick han massa beröm!
Han fjantade sig ganska mycket när vi skulle förbi Damir, men det var bara att hålla om och inte låta honom att smita undan.

Red även ut en sväng och det gick bra. Han var Pigg och jag hade förväntat mig lite mer dumheter, men nej!
Han var pigg och han tyckte det var roligt att komma ifrån paddocken. När vi vände för att rida tillbaka mot stallet blev han jättepgg och trippade hela vägen tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0