Då var det min tur då...

Efter ett besök på sjukhuset sitter jag har med fruktansvärd huvudvärk, ett stort blåmärke och en muskelsträckning i nacken..

Jag bad min syster ta kort idag, tyvär fick hon ingen bild på min flygtur. ;(

Skrittade ut en stund innan jag började jobba honom. Han kändes så fin! Han var lätt i munnen och han lyssnade på mig. när jag hade jobbat honom i trav en stund fattade galopp och han var superduktig, inga bocksprång överhuvudtaget! Vad glad jag var!

När jag fattar galopp i andra varvet så sitter jag i arbetsgalopp & Damir bockar jättehögt och jag tappar vänster stigbygeln, Men när Damir känner att min tyngd förflyttas till höger stigbygel gör han ännu ett jättesprång och det är då som jag flyger i marken.

Jag fick så fruktansvärt ont i huvudet! Jag kan verkligen inte beskriva den! Jag vart jätterädd att jag brytit nacken eller liknande, men det hade jag inte gjort.
Jag kom upp på fötter, men jag klarade inte av att springa efter Damir eftersom jag skakade i hela kroppen och huvud värkte och nacken stramade & kände mig yr, så jag fick ringa till pappa som kom och hämtade mig och åkte in till sjukhuset.

Första gången jag trillar av Damir och första gången jag skadar mig. (;

Damir mår bra. Han sprang runt på ängarna tills han beslutade sig för att springa hem. Antagligen var han överlycklig över att få galoppera utan att jag hade något att säga till om.

Jag ska ta det lugnt, och jag får inte rida 7-10 dagar, Men jag ska gå ut och gå med honom samt sitta upp och skritta några varv imorgon.

Kan inte ut och springa nu heller, jag som äntligen hade börjat komma igång!

Elin tog några kort innan min lilla incident hände, lägger upp de här lite senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0