finafina bebispojke!

Idag jag red jag först ut en sväng på Damir. Jag övade mycket rygga. Jag gillar verkligen det! det ger resultat på hans rumpa! (;

Galopperade en del idag på ängen, det märks verkligen att han äälskar det!

Efter passet stretchade jag honom. Jag stretchar honom om han har gått ett lite hårdare pass, t.ex dressyrträning, klättring etc.

Jag skulle aldrig komma på tanken att stretcha en häst innan ridpasset!
Stretcha ska man göra efter ridpasset, när musklerna är uppvärmda. Inte innan när dom är korta & stumma! Hur trevligt skulle det vara om det första vi gjorde på morgonen var att stretcha? uh, vill inte ens tänka den tanken! om jag ska stretcha så vill jag göra det när jag kommit igång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0