tankeställare..

När jag trillade av Damir i torsdags insåg jag hur viktigt det är med säkerheten!
Jag hade hjälm, men ingen säkerhetsväst. Tänk om jag inte hade haft hjälm på mig? jag hade kunnat spräcka skallen!

Jag har ridväst, men jag har inte på mig den eftersom den är så obekväm och hur ofta trillar man av igentligen? Så tänkte jag innan jag trillade av.
Nu kommer jag alltid ha väst på mig och jag ska se till att köpa en bekväm väst, tills den är köpt får jag bara gilla läget och använda den obekväma!

Jag är glad att jag trillade av. Jag lärde mig att jag inte är odödlig.
Det var faktiskt första gången som jag trillade av och skadade mig.

Det var verkligen en påminnelse för varför man har säkerhetsutrustning.
Jag ska även gå och köpa mig ett par säkerhetsstigbyglar för det har jag inga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0