Dressyrpass!

Blev Dressyrträning för Maria idag. UPSKATTAS!
Jag älskar att träna för henne för hon är superduktig & det känns så otroligt bra efteråt!

I början kändes han riktigt bra! Han var framme för hjälperna och han kändes väldigt fokuserad.
Men när han tyckte det började bli jobbigt så släppte han bakbenen och fick jag verkligen kämpa för att hålla igång dom. I slutet av passet gick det väldigt bra. Jag fick en fin form på honom och han var väldigt lätt i munnen.

Det är en så himla härlig känsla när man känner att hästen lättar i munnen och börjar trampa under sig.
En känsla som inte går att beskriva, den måste upplevas!


Maria fick sitta upp på honom idag också. Det är lärorikt för mig att se när någon annan rider honom + att jag kan få bra tips från Maria när hon vet hur han fungerar. Han vart väldigt irriterad på henne eftersom han inte fick som han ville och demonstrerade en gång genom att bocka jätte högt! Men till slut gav han med sig och han gick super fint! superfina ponny!





adv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0