En sak jag aldrig fattat?

Varför trycka ner ridsporten?

Jag tycker inte det är roligt med fotboll. Jag förstår inte meningen med att några idioter springer runt och jagar en boll?
Men jag trycker inte ner någon för att de håller på med fotboll, VERKLIGEN INTE!
Det är bara bra om de har en hobby? Varför kan inte folk bara vara glad att jag håller på med hästar & acceptera det?

De som säger att de hatar hästar är rädda. De är stora djur, och de är så mycket starkare än vi. Jag förstår att okunniga människor väljer att hålla sig borta från dom. MEN VARFÖR TRYCKA NER?
Bara för att jag VÅGAR.
När någon säger att de hatar hästar så översätts den meningen i mitt huvud till "Jag är rädd för hästar".
Därför beundrar jag de som säger "Jag är rädd för hästar."



Killar tycker om att retas, det vet alla. Till oss hästtjejer så är det roligt att säga att hästar är "hamburgare" och att det är de enda dom duger till.

En kille i min klass sa till mig att han var ute i skogen mer än vad jag var.
Mitt svar till honom var "gubben lilla.. jag är ute i skogen mer än vad du är på en vecka." -tystnad.
Det stämmer. jag är i skogen varje dag..

Ridning är en sport precis lika mycket som vilken sport som helst. Vi som rider behöver minst lika mycket kondition som en som spelar fotboll.
De som säger att ridning inte är en sport har troligtvis bara suttit på en ponny när de var tre år gamla på circus.

De enda de ser är en häst med en människa på som rider runt i en väldigt stor sandlåda med staket. Alla vi som rider vet vilket jobb det är med hästar. -ett hästejobb!
Att rida är inte bara att sparka och styra. Skulle de få testa att rida är jag säker på att de skulle ändra åsikt efteråt. 

adv


Hästar är mer än bara ridning.
Det är härligt när man kommer hem från en jobbig dag från skolan och drar till stallet. Där möts man av det absolut bästa som finns. Sin bästa vän. Yes, Min häst är min bästa vän! Han sviker mig aldrig. Han bryr sig inte om hur jag ser ut.
Han skiter fullständigt i om jag är tjock, smal, lång, kort, har finnar eller fett hår. Han tycker om mig för den jag är. Han gör allt jag ber honom om. Allt för att göra mig nöjd.

Hästarna har gett mig så mycket självförtroende!
Fotboll kan man lära sig på en timme. Ridning kan man inte lära sig på en timme. Där tar det månader, ÅR för att lära sig. Ännu längre tid för att bli riktigt duktig!
Man lär sig att ta ansvar. Det gör man inte om man håller på med någon annan sport.

Hade jag inte hållt på med hästar hade jag inte vart den jag är idag.
Jag vet inte ens om jag hade klarat mig igenom alla jobbiga perioder jag har haft?


Daim hjälpte mig igenom en stentuff period när min älskade flicka fick avlivas.
Hade inte klarat mig utan denna skrutt.




Eva och jag sommaren -10. Hon är saknad, finaste flickan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0