Gårdagens ridpass

Igår red jag ut på Damir. Han var hela tiden väldigt uppmärksam på omgivningen.
Jag har upptäckt att när vi kommer ut på  öppen mark vill han vääldigt gärna öka farten.
Han blev väldigt tittig och irriterad på mig för att jag inte var lika pigg på att öka farten. försökte att lugna honom med rösten samt göra halvhalter för att han skulle lägga mer fokus på mig.

När vi hade kommit ifrån asfalten så fick han trava och det uppskattade han väldigt mycket.
Tog även första galoppen på huuuuur länge som helst! Damir tyckte det var jätteroligt att det ääntligen blev mer fart! Blev ej en lång bit eftersom jag inte vill galoppera så mycket än sålänge.

Ska bli roligt när han är igång igen!


afsd
Gammal bild på Damir som är tagen några dagar efter att jag fått hem honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0